Isnin, Oktober 04, 2010

MANPAD

Ketika ditanyakan oleh Larry King menerusi satu wawancara di CNN baru-baru ini, Presiden Ahmadinejad memberitahu, "Sejak kami mengusir Amerika 30tahun yang lalu dari bumi Iran, negara kami, Iran telah menjadi sebuah negeri yang berdikari dan maju. Kami tak perlu mengharapkan sesiapa lagi."

Betapa benar. Kalau ada negara yang terhegeh-hegeh mencari Amerika dan pipi bukan main tersorong-sorong, negara itulah yang akan menjadi hamba Amerika kemudiannya. Untuk pemimpin umat Islam yang memuja Obama, kita katakan: Surah Al-Furqan ayat 52 yang disepakati oleh ulama turun di Makkah, ada berbunyi: Maka jangan kamu taati orang-orang kafir, dan berjihadlah melawan mereka menggunakan Al-Quran dengan jihad yang besar.










Foto-foto di atas adalah manpad terbaru ciptaan Republik Islam Iran. Allah SWT berfirman, “Dan persiapkanlah untuk menghadapi mereka (orang-orang kafir) kekuatan apa saja yang kamu mampu dan dari kuda-kuda yang ditambat untuk berperang (yang dengan persiapan itu) kamu menggentarkan musuh Allah dan musuh kamu dan orang-orang selain mereka yang kamu tidak mengetahuinya sedang Allah mengetahuinya” [surah al-Anfal (8):60].

Memang, tak banyak negara umat Islam yang boleh diharap. Sebagai orang Islam, dapat tumpang kehebatan Iran pun jadilah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan